Кошик
225 відгуків
+380 (98) 355-32-51
+380 (66) 589-63-67
ООО "Turbo-Dnepr" Запчасти к тракторам ЮМЗ МТЗ Т-40
Кошик

Турбокомпресори

Основи роботи дизельного турбокомпресора

 

Турбокомпресор - це компресор, або ж повітряний насос, який приводиться в роботу від турбіни. Турбіна обертається за рахунок застосування енергії струменя відпрацьованих газів. Частота обертання турбокомпресора дизельний двигун розташовується в межах від 130 000 до 1000 об / хв. (Це означає, що лопатки турбіни розганяються практично до лінійної швидкості звуку).

Турбіна з'єднання єднується безпосередньо з компресором твердої віссю. Компресор засмоктує через повітряний фільтр свіже повітря, стискає його і слідом за тим під тиском подає у впускний колектор двигуна. Чим більше повітря надходить у циліндри, тім більше палива згоряє, а це збільшує потужність двигуна.

На теоретичному рівні є рівновага потужностей між турбіна і компресор турбокомпресора. Чим більше енергія має перероблені газі, тім швидше стані обертатися турбін. Як у слідстві, компресор також стані крутитися швидше.

Ремонт турбокомпресора

Наша компанія пропонує послуги з ремонту турбокомпресорів, будь-якої складності незалежно від виробника

Базовий ремонт турбіни включає в себе:

  • Діагностику турбокомпресора;
  • Миття, чищення турбокомпресора;
  • Заміну втулок, упорного підшипника, масловідбивних кілець, шліфування ротора;
  • Балансування турбокомпресора, обкатку турбіни на стенді, що імітує роботу двигуна.

При заміні дорогих запасний частин не підлягають ремонту на нові, сума ремонту буде збільшена на їх вартість.

в виде галереив виде списка

Турбіна

Усмоктуване повітря

Ротор компресора

Стиснення повітря

Вхід відпрацьованих газів

Ротор турбіни

Вихід відпрацьованих газів

 

Турбіна складається з корпусу і ротора. Перероблені газі з випускного колектора двигуна потрапляють в приймальний патрубок турбокомпресора. Проходячи по рівномірному звужується внутрішньому каналу корпусу турбіни, вони прискорюються, а, пройшовши через форму равлики корпусу, спрямовуються до ротора турбіни і приводить її в обертання.

Швидкість обертання турбіни визначається обсягом і формою каналу в її корпусі. Це нагадує поливальний рукав, ніж більш ві перекриває пальцем вихідний отвір, що далі лупити потік води. Габарити турбіни і її корпусу знаходяться в залежності від певного мотора.

Корпуси турбін відрізняються в залежності від сфери використання. Корпус турбіни двигуна вантажівки може бути поділений на 2 паралельних каналу, внаслідок цього на ротор впливають 2 струменя відпрацьованих газів.

У корпусі турбіни, що має подвійний канал, будь-який потік ділиться по всій площині ротора турбіни. Інша система корпусу з 2-ма каналами дозволяє застосувати імпульси тиску (потік ділиться симетрично з будь-якої сторони ротора).

При варіанті системи з незмінним тиском застосовується тільки енергія поступального переміщення відпрацьованих газів. При цьому використовуються корпусу турбіни з одним каналом. Цей варіант застосовується у корпусах з водяним охолодженням, які використовуються на суднових двигунах.

У турбокомпресори з великим розміром часто голосові допоміжне кільце з направляючими лопатками. Воно спрощує створення незмінною струменя відпрацьованих газів на роторі турбіни і уможливлює регулювання, струменя корпусу турбіни.

Корпус турбіни відливається з сплаву з високою термостійкістю. Ротор турбіни виробляється з якісніх матеріалів, має вищий температурна стійкість. Та частина, через яку входити перероблені газі, іменує впуск, а йде до вихлопної труба - випуск.

На осі жорстко кріпиться ротор турбіни. Матеріал осі відрізняється від матеріалу, що застосовується для ротора турбіни. Це Збірка з'єднання виконується наступний метод. Ось і ротор обертаються в протилежних напрямках на досить великій швидкості притискають один до одного. Виділяється при терті тепла сплавляє їх утворюючи нероз'ультрамалооб'ємне злиття. Вісь в просторі з'єднання пустотіла. Дана порожнеча ускладнює передачу тепла від ротора турбіни до її осі. На осі з боку турбіни є поглиблення, в якому знаходиться кільце ущільнювача. Робоча поверхня кругових підшипників зміцнюється і полірується.

Виступаючий бортик, на якому буде запрессовано кільце, обробляється з високою точністю.

На більше вузький кінець осі встановлюється ротор компресора; там присутній різьблення, на яку нагвинчується запобіжна гайка для зміцнення ротора. Після того, як вісь виготовлена, вона обов'язково повинна бути збалансована з максимально можливою точністю, до того як вона буде встановлена в корпус.

 

Компресор

Компресор складається з корпусу і ротора. Габарити компресора визначається кількість повітря, необхідна для мотора, і швидкість обертання турбіни. Ротор компресора агресивно закріплений на осі турбіни а, отже, крутитися з ж швидкістю, що і ротор турбіни. Лопатки ротора компресора, що виготовляються з алюмінію, мають таку форму, що повітря засмоктується через середину ротора.

Усмоктуване таким чином повітря надсилається до периферії ротора і при підтримці лопаток відкидається на стіну корпусу компресора. Завдяки цьому повітря стискається і через впускний коллектор потрапляє в двигун. Корпус компресора виготовлений з алюмінію.

Корпус підшипників

Мастило турбокомпресора виробляється від системи змащення двигуна. Корпус осі утворює центральну частину турбокомпресора, розташовану між турбіною і компресором. Вісь обертається в підшипниках ковзання. Моторне масло по каналах проходити між корпусом і підшипниками, а також між підшипниками і віссю. У більшості турбокомпресорів радіальні підшипники обертаються зі швидкістю, яка дорівнює половині швидкості осі.

В даний час з'явилися конструкції, в яких підшипник нерухомий, а вісь обертається в масляній ванні. Масло не тільки служити для змащування осі, але і охолоджує підшипники і корпус.

Для ущільнення турбокомпресора з двох сторін встановлюються маслоотражательних прокладки. З двох сторін встановлюються також кільця ущільнювачів. Але, не дивлячись на те, що ці кільця допомагають уникнути витоків масла, вони в дійсності не є прокладками ущільнювачів. Їх потрібно розглядати як елемент, що утруднює витік повітря і газів між турбіною, компресором і корпусом осі. У звичайному режимі роботи турбокомпресора тиск в турбіні і компресорі більше тиску в корпусі осі. Частина газів двигуна з турбіни і частина повітря, стислого у компресорі, потрапляють у корпус осі і разом з моторним маслом по зливному мастилопроводу проходять в масляний картер.

Всі масляні ущільнення динамічного типу, тобто працюють на принципі різниці тисків:

1. Різниця в діаметрах осі через дію відцентрових сил утворює різницю тисків, що ускладнює просочування оливи до турбіни.

2. З боку турбіни ущільнювальні кільця розташовані в виточках (як в корпусі осі, так і на самій осі). Цей же принцип установки кілець застосований і з боку компресора. Ущільнювальні кільця є елементом, що грає головну роль у забезпеченні герметичності. Крім того, вони передають тепло з осі на корпус

3. Кільце ущільнювача обертається з тією ж швидкістю, що і вісь. Завдяки наявним у ньому трьох отворів створюється протитиск маслу.

4. Внутрішня частина корпусу осі на рівні кільця має складну герметичну форму для запобігання просочування оливи до компресора.

5. Тиск в компресорі і турбіні витісняє масло в корпус. За рахунок відцентрової сили за ротором компресора утворюється розрідження. Природно, при роботі компресора можуть мати місце витоку масла з корпусу осі в компресор. Швидкість обертання осі турбокомпресора може бути настільки високою, що уникнути витоків масла, використовуючи звичайні манжети (встановлювані, наприклад, в коробці передач) неможливо.

Тому в корпусі осі встановлюють декілька кілець ущільнювачів, використовуючи різні методи для найбільш якісного ущільнення місць можливого витоку масла

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner